Dotychczas wydawnictwo Bloomsbury Publishing skupiało się na analizie pojedynczych albumów. Tym razem czołowi dziennikarze muzyczni świata wezmą pod lupę gatunki – te znane i te, o których wiadomo zdecydowanie mniej.
33 ⅓, seria książkowych monografii poświęconych zarówno płytom klasycznym, jak i tym nieco zapomnianym, po 18 latach doczekała się już publikacji ponad 150 tytułów i statusu pozycji kultowej. Wśród dotychczasowych autorów znajdziemy wielu cenionych dziennikarzy muzycznych, akademiczki, krytyczki i publicystów, takich jak Chris Ott, Amanda Petrusich czy Drew Daniel. Bloomsbury Publishing, wydawca książek, od kilku lat rozwija swoją ofertę o kolejne pomysły, takie jak serie dotyczące muzyki z Japonii czy z Brazylii. Od przyszłego roku dołączy do nich zupełnie nowy, zapowiadający się rewelacyjnie cykl poświęcony gatunkom muzycznym.
Podobnie jak w przypadku serii o płytach, pierwsze zapowiedzi są dalekie od banału. Wiosną poznamy historię trip hopu, napisaną przez RJ Wheatona, autora książki o Dummy Portishead, a także opowieść o fenomenie vaporwave’u, internetowego mikrogatunku z początku ubiegłej dekady, autorstwa Kirka Walkera Gravesa, który ma na koncie publikację o My Beautifiul Dark Twisted Fantasy Kanyego Westa. Kolejne książki ze świeżej perspektywy opowiadać będą m.in death metalu, popu z Republiki Południowej Afryki, field recordings, dance punku czy feministycznego anarcho-punku, a wydawnictwo już przyjmuje zgłoszenia na kolejne tytuły.